Leiden University Student Repository

Search results

(1 - 24 of 40)

Pages

De kunst van het leren; Effecten van voorspellen en directe instructie bij jongens en meisjes
De effectiviteit van directe instructie en het maken van predicties bij jongens en meisjes
Leren van en over kunst; Verschillen in leren door instructiemethoden bij jongens en meisjes
Directe instructie of voorspellingen maken; Een onderzoek naar de effecten van het type instructie op het leren (her)kennen van kunststromingen
Het effect van directe instructie of het maken van een voorspelling op leerprestaties
De kracht van directe instructie bij conceptuele kennis
De invloed van voorspellingen maken op het leren op de basisschool
Het seductive allure of neuroscience explanations effect (SANE-effect) bij leerkrachten
Leesmotivatie en woordenschat in de puberteit: Een onderzoek naar de samenhang tussen de leesmotivatie en de receptieve woordenschat
Het effect van kleurgebruik in teksten op het leesproces van leerlingen uit groep 4 en 5 van het basisonderwijs
Hebben kleurgebruik, tekstgenre en tekstopmaak invloed op het leesproces van kinderen?
Seductive Allure of Neuroscience Explanations bij Basisschoolleerkrachten: De invloed van neurowetenschappelijke informatie op de geloofwaardigheid van onderwijsgerelateerde teksten
De samenhang tussen begrijpend lezen en leesmotivatie en de invloed van sekse
Geef kleur aan het lezen: Een onderzoek naar de invloed van kleurovergangen in teksten op de leessnelheid en het tekstbegrip van beginnende lezers
De relatie tussen niveaugroepen met waardeoordelen en competentiebeleving: Het werken met niveaugroepen met een waardeoordeel bij rekenen op de basisschool en de relatie met competentiebeleving
Leesmotivatie en intelligentie op causale inferenties: De invloeden van leesmotivatie en intelligentie op tekstbegrip
Differentiatie in het rekenonderwijs: De verschillen in competentiebeleving tussen niveaugroepen en leerjaar
Differentiatie in de klas: het verschil tusen leeftijd en niveaugroepen op de competentiebelevng van leerlingen in het basisonderwijs
Relaties tussen Eerdere Rekenprestaties en Competentiebeleving: Bij basisschoolleerlingen uit verschillende leerjaren, verschillende niveaugroepen en van verschillend geslacht
De invloed van kleurgebruik in teksten op het leesproces van kinderen uit groep 4 en 5
De samenhang tussen mindset en competentiebeleving in het basisonderwijs
Positieve correlatie tussen begrijpend lezen en redeneervaardigheden voor meisjes en sekseversschillen bij redeneervaardigheden
Een vergelijking tussen differentiatie-aanpakken en de competentiebeleving van leerlingen in het basisonderwijs
Rekenonderwijs aan bovengemiddeld presterende leerlingen: samenhang tussen gebruik van differentiatiestrategieën en interesse in rekenen

Pages