Leiden University Student Repository

Your search

Enabled Filters

  • (-) = Faculty of Social & Behavioural Sciences
  • (-) ≠ Laarhoven, A.I.M. van
  • (-) ≠ Political Science (MA
  • (-) = Mol, S.E.

Search results

(1 - 24 of 64)

Pages

All-in op lezen? Een meta-analyse naar de samenhang tussen leeservaring, leesbegrip en leesattitude bij schoolgaande kinderen.
Leesgedrag en Leesvaardigheid
Motiveren kun je leren!
Welke activiteiten bevorderen leesmotivatie bij bovenbouwleerlingen?
De relatie tussen vrij lezen en leesvaardigheid bij basisschoolleerlingen en middelbare scholieren
Feedback bij Rekenen in het Basisonderwijs
S.T.A.R.T. of Repeated Reading: Onderzoek naar Leesplezier en Leesvaardigheid
Een meta-analyse naar de samenhang tussen vrij lezen en leesbegrip en woordenschat bij kinderen en adolescenten
De relatie tussen vrij lezen en leesvaardigheid bij basisschoolleerlingen en middelbare scholieren
Onderzoek naar de relatie tussen leeszelfconcept en leesvaardigheid bij leerlingen in de eerste en tweede klas van de middelbare school
Herhaald Lezen of Basic Instructional Plan: Wat is de meest effectieve methode en de rol van leesattitude, leeszelfconcept en voorlezen hierbij?
Weergave van leesbegrip in de score op de CBM mazetaak: Standaard vs. scrambled format
To what extent do scores from the CBM maze task reflect text comprehension?
HET EFFECT VAN GRADUATED PROMPT TRAINING VOOR JONGENS EN MEISJES BIJ EEN DYNAMISCHE TEST
Op vertrouwen bouwen
“Lezen, Moet dat?!” Een Onderzoek Naar Voorspellers van Leesattitudes van Jongens en Meisjes in de Eerste Twee Klassen van de Middelbare School
Voorleesinterventie voor Woordenschatontwikkeling Kleuters: Combinatie van de Viertakt en Levende Prentenboeken
De Viertakt en digitale prentenboeken: Het effect op de woordenschatgroei en de rol van executieve vaardigheden
Het effect van oplichtende tekst op aandacht voor print: In hoeverre kan aandacht voor print bij kinderen van vier tot zes jaar beïnvloed worden door het oplichten van tekst in een digitaal prentenboek?
In hoeverre hebben kleuters aandacht voor geschreven tekst bij het voorlezen van een digitaal prentenboek? Welke invloed heeft de conditie, het herhaald lezen en niveau van ontluikende geletterdheid op deze aandacht
Intrinsieke leesmotivatie op het voortgezet onderwijs: Verschillen in ervaren leesproblemen op de basisschool, geslacht en schoolniveau
De ontwikkeling van woordenschat en fonologische bewustzijn met behulp van prentenboeken en het Viertaktmodel
Ouderbetrokkenheid, leesgedrag en sekseverschillen; De gedachten van ouders over de leeftijd tot wanneer voorlezen leuk is in relatie tot gezinskenmerken
Kleuterpraat met prentenboeken: De invloed van het toevoegen van het Viertaktmodel aan het voorlezen van digitale prentenboeken op woordenschat van kleuters met toevoeging van een tabletdifferentiatie

Pages