Leiden University Student Repository

Search results

(1 - 24 of 28)

Pages

CBM maze as a measure of text-level comprehension
Toepassing van de Viertakt in een digitale leesinterventie gericht op woordenschat en verhaalbegrip
Het effect van oplichtende tekst in digitale prentenboeken op de ontwikkeling van ontluikende geletterdheid bij kleuters
Het verband tussen het slachtofferschap van pesten en internaliserend probleemgedrag van jongeren met verschillende etnische achtergronden op met mbo.
Vier Verhaaltjes voor het Slapengaan: Een Onderzoek naar Aandacht voor Geschreven Tekst in Prentenboeken
De Validiteit van Vier Scoringsmethoden van Recall voor Begrijpend Lezen.
Ontwikkeling van orthografische kennis, woordbegrip en leesvaardigheid door E-Boeken bij beginnende lezers
Oplichten van tekst tijdens het herhaald voorlezen uit een digitaal prentenboek: krijgen kleuters meer aandacht voor tekst?
Prentenboeken op het smartboard: Een onderzoek naar de invloed van het werkgeheugen, het Viertakt-model en passieve woordenschat op het verhaalbegrip en de woordenschat van kleuters
Aandacht voor geschreven tekst tijdens het herhaald voorlezen van een digitaal prentenboek aan vier-, vijf- en zesjarige kleuters: welke factoren spelen een rol?
Letterkennis bij kleuters: Een onderzoek naar de effecten van een lees- en schrijfinterventie op letterkennis bij kleuters en de rol van verwachtingen van ouders
Letter lezen of schrijven? Een experimenteel onderzoek naar letterperceptie bij kleuters
Ontluikende geletterdheid en letterperceptie. Eye-tracking studie naar interventiemethodes voor het stimuleren van ontluikende geletterdheid & verandering in letterperceptie bij 4-jarigen
Digitale prentenboeken in de kleuterklas: De invloed van het viertaktmodel op fonologisch bewustzijn en woordenschat
Heeft lezen met behulp van digitale AVI-boekjes met ingebouwde tutor invloed op verhaalbegrip van zwakke lezers?
Leesweerstand: de invloed van geslacht, leescultuur, leesmotivatie en leesvaardigheid.
Verband tussen Grafiekkennis, Grafiekinterpretatie en Instructieaanpassingen van Leerkrachten en Leesprestaties van Leerlingen
De Relatie tussen Opleidingsfactoren en Mate van Rekenangst bij Pabostudenten
Optelvaardigheden van Kleuters: De Rol van (Niet-) Symbolische Vaardigheden
Hoe worden niet-conventionele lezers geletterd? Een correlationeel onderzoek naar het fixeren op key features in letters.
Interpretatie van Curriculum-Based Measurement grafieken door experts
De invloed van e-books op het vloeiend lezen van zwakke lezers in groep 3
Op weg naar lezen: Oogbewegingen bij kinderen uit groep 3
Het voorspellend vermogen van de executieve functies werkgeheugen, inhibitie en volgehouden aandacht gemeten in groep 2 voor het rekenniveau in groep 3 en de invloed van een oudertraining op het rekenniveau.

Pages