Leiden University Student Repository

Refine Results

Availability

Faculty

Thesis type

Issued

Show more

Supervisor

Language

Your search

Enabled Filters

  • (-) = Caspers, Johanneke

Search results

(1 - 18 of 18)
De invloed van T1 op het onderscheid tussen het perfectum en imperfectum door NT2- leerders.
Invloed van taalaanbod op grammaticale ontwikkeling bij tweetalige kinderen. Zal een Vietnamees-Nederlands kind zijn Nederlandse grammatica minder beheersen dan eentalige Nederlandse kinderen vanwege zijn geringere blootstelling aan het Nederlands?
'Lees dit nou!' of 'Lees dit even!', De invloed van inputfrequentie op de verwerving van modale partikels in de Nederlandse imperatief door tweedetaalsprekers
De verwerving van Nederlandse lidwoorden door Chinese en Hongaarse NT2-sprekers, Heeft de moedertaal een rol gespeeld bij het verwerven van Nederlandse lidwoorden?
Het moeilijkste woord van het Nederlands. Welk verwijzend er is het lastigst voor NT2-leerders?
Het effect van Inputfrequentie op het verwerven van de bijzinsvolgorde door NT2-leerders
Bestaat er een vaste verwervingsvolgorde van modale partikels in het Nederlands als tweede taal?
Heeft de vertaalbaarheid van Nederlandse idiomen invloed op hun perceptie door Poolse NT2-sprekers?
Een vergelijking van progressief en lexicaal aspect in het Mandarijn en het Nederlands
Die woordjes zijn nog best wel lastig! Een vergelijking tussen een tweedetaalspreker en een moedertaalspreker van het Nederlands met betrekking tot de productie van modale partikels, met de focus op het partikel 'wel'
Third and Fourth Language Acquisition of Dutch in Academic Enviroment
Het woord er als voornaamwoordelijk bijwoord in NT2-gebruik
A perception experiment on the effect(s) of prosody on the perception of elliptical sentences
Prosodisch oefenmateriaal voor Lorre
Investigating the learnability of the perfective auxiliary
"De verwerving van Nederlandse lidwoorden door Poolse en Italiaanse NT2-sprekers"
Toen je me verliet, zwoei ik je uit. Overgeneralisatie en irregularisatie van de verleden-tijdsvorm door Nederlandse moe-dertaal- en tweedetaalsprekers.