Onder schooldirecteuren groeit de interesse in Integrale Kindcentra (IKC’s). Met een transitie van basisschool naar IKC krijgt echter het hele schoolteam te maken. Niet iedere medewerker zal...Show moreOnder schooldirecteuren groeit de interesse in Integrale Kindcentra (IKC’s). Met een transitie van basisschool naar IKC krijgt echter het hele schoolteam te maken. Niet iedere medewerker zal dezelfde ambitie hebben voor deze transitie en de interprofessionele samenwerking binnen de kenmerken van IKC’s. Het doel van deze studie is daarom om inzicht te krijgen in de ambitie van medewerkers van schoolteams ten opzichte van de pedagogische visie, de doorlopende leerlijn en de praktische organisatie van een IKC, en te onderzoeken hoe deze ambitie onderling verschilt en verschilt van de huidige situatie en de ambitie van de directie. Data werden verzameld via een vragenlijst, die werd ingevuld door 43 medewerkers van drie scholen binnen het schoolbestuur SOPOH. Voor de analyse van deze data werd gebruik gemaakt van SPSS. Resultaten laten zien dat de ambitie van medewerkers op sommige gebieden significant verschilt van de huidige situatie. Daarnaast blijken de ambities binnen de schoolteams niet overwegend overeenkomend of overwegend verspreid. Of de ambitie van medewerkers significant verschilt van de ambitie van de directie, varieert per school en per kernconcept. De gevonden verschillen sluiten aan bij eerder onderzoek en ondanks mogelijke beperkingen op het gebied van responsgraad en onderzoeksdesign, bieden de resultaten waardevolle inzichten voor de deelnemende scholen en andere scholen die aan het begin van de transitie naar IKC staan.Show less