Het gebruik van computers raakt steeds meer geïntegreerd in het onderwijs. Op de computer kan leerstof op een dynamische manier worden aangeboden en kunnen ook boeken op een dynamische, in plaats...Show moreHet gebruik van computers raakt steeds meer geïntegreerd in het onderwijs. Op de computer kan leerstof op een dynamische manier worden aangeboden en kunnen ook boeken op een dynamische, in plaats van op een statische, manier gepresenteerd worden. In dit onderzoek is de vraag of deze manier van aanbieden van boeken toegevoegde waarde heeft voor het verhaalbegrip van jonge kinderen. Daarnaast wordt onderzocht of zwakke lezers meer baat hebben bij een dynamische manier van aanbieden van boeken dan goede lezers. Kinderen (N = 51) uit groep 3 van het basisonderwijs (6-7 jarigen) kregen tweemaal een dynamische of statische versie van een verhaal aangeboden of zaten in een controlegroep die geen interventie kreeg. Het verhaalbegrip van de kinderen werd getest door het stellen van meerkeuze begripsvragen en het terug vertellen van het verhaal.Show less