The continuity of chinoiserie in the application of Chinese elements in post-1990 Euro-American women’s ready-to-wear is reflected in the presence of stereotype. Both chinoiserie and the...Show moreThe continuity of chinoiserie in the application of Chinese elements in post-1990 Euro-American women’s ready-to-wear is reflected in the presence of stereotype. Both chinoiserie and the application of Chinese elements in Euro-American ready-to-wear are not the same as how elements are in the Chinese art. In addition, the applied Chinese elements in both situations reflected a China that is different from how China really is. However, in both aspects, the application of Chinese elements in Euro-American ready-to-wear is much closer to the Chinese culture. Besides, Euro-American fashion designers took the authentic Chinese elements as their inspiration sources, while chinoiserie was developed on objects that will not be considered as Chinese art by Chinese people.Show less
Vanuit de invalshoek van kunstgeschiedenis en surveillance studies zal onderzocht worden hoe het oeuvre van Krzysztof Wodiczko zich verhoudt tot de sociale thema’s rondom surveillance en...Show moreVanuit de invalshoek van kunstgeschiedenis en surveillance studies zal onderzocht worden hoe het oeuvre van Krzysztof Wodiczko zich verhoudt tot de sociale thema’s rondom surveillance en surveillance art. Thema’s die gaan over hoeveel impact surveillance heeft op gedrag, architectuur, ‘urban space’, burgerschap, censuur en controle, de macht van de staat en de vrijheden en plichten van de burger. In deze scriptie zal onderzocht worden, met oog voor de interactiviteit met de deelnemers en het publiek, hoe het werk van Wodiczko zich verhoudt ten opzichte van de boven genoemde onderwerpen in de sociale thema’s die horen bij surveillance. In hoofdstuk 1 zal worden onderzocht hoe de onderwerpen censuur en controle zicht tot het oeuvre van Wodiczko verhouden, in hoofdstuk 2 zullen de thema’s zichtbaarheid en burgerschap op eenzelfde manier worden behandeld en vervolgens zal in hoofdstuk 3 worden nagegaan hoe Wodiczko’s oeuvre zich verhoudt tot bepaalde debatten rondom het onderwerp privacy in de de surveillance studies.Show less