When a child protection measure is pronounced the lack of stability and continuity can have a negative effect on the development of the child. To ensure stability and continuity of the child there...Show moreWhen a child protection measure is pronounced the lack of stability and continuity can have a negative effect on the development of the child. To ensure stability and continuity of the child there has been a law review in 2015. The ‘acceptable term’ has been added to the legal bases of the supervision order and the authority-ending measure. This thesis examines how the acceptable term is shaped in practice and whether stability and continuity of the child is guaranteed. Interviews were held with judges, employees of certified institutions and employees of the Council for Child Protection. It emerges from interviews with these professionals (n = 29) that there are a lot of factors that must be taken along in determining the acceptable term. In addition, the lack of availability of help and the major impact of the authority-ending measure make it difficult for professionals to work with the acceptable term. Also, not all employees of a certified institution seem well informed about the application of the acceptable term. All in all, the addition of the acceptable term does not seem to contribute to ensuring the stability and continuity of the child. Implications and suggestions for further research are discussed.Show less
De woordenschat van kleuters wordt gestimuleerd als zij worden voorgelezen. In deze studie is onderzocht of ook digitale prentenboeken de woordenschat vergroten van Nederlandse kleuters met een...Show moreDe woordenschat van kleuters wordt gestimuleerd als zij worden voorgelezen. In deze studie is onderzocht of ook digitale prentenboeken de woordenschat vergroten van Nederlandse kleuters met een gemiddeld taalniveau. Kennis van de woorden uit de boeken is getoetst op zowel receptief als expressief niveau, er is gekeken naar zowel zelfstandig naamwoorden als werkwoorden. Resultaten gaven aan dat de woordenschat van de kleuters werd vergroot na 4 digitale prentenboeken 2 maal gelezen te hebben. Kinderen kenden meer woorden receptief dan expressief, en meer zelfstandig naamwoorden dan werkwoorden. Oudere kleuters hadden een betere woordenschat en leerden meer nieuwe woorden dan jongere kleuters. Het lezen van digitale prentenboeken is een waardevolle tijdsbesteding voor kleuters.Show less