Skip to main content
Leiden University
Student Repository
Home
Submit
About
Select Collection
All collections
Archaeology
Governance and Global Affairs
Humanities
ICLON
Science
Social and Behavioural Sciences
Search box
Refine Results
Faculty
Faculty of Social & Behavioural Sciences
(13)
+
-
Thesis type
Master thesis
(11)
+
-
Bachelor thesis
(2)
+
-
Programme
Cultural Anthropology and Development Sociology (BSc)
(2)
+
-
Education and Child Studies (MSc)
(11)
+
-
Issued
2016
(3)
+
-
2019
(1)
+
-
2020
(3)
+
-
2021
(5)
+
-
2023
(1)
+
-
Supervisor
Helder, A.
(4)
+
-
Koornneef, A.
(4)
+
-
Hickendorff, M.
(3)
+
-
Jolles, D.
(1)
+
-
Language
nl
(10)
+
-
en
(3)
+
-
Evaluation
Recommended
(2)
+
-
Your search
Enabled Filters
(-)
= Faculty of Social & Behavioural Sciences
(-)
≠ Tromble, R.K.
(-)
= Leijenhorst, L. van
(-)
≠ Pedagogische wetenschappen (BSc
Sort
Issued
Created
Author / Creator
Title
Search results
(1 - 13 of 13)
show grid
show list
save search
Sillen, Janneke
2023
Het proces van begrijpend lezen bij brugklasleerlingen van het vwo en vmbo: Het maken van inferenties en de relatie met leesbegrip en receptieve woordenschat in kaart gebracht
Master thesis | Education and Child Studies (MSc)
closed access
Eversdijk, Laura
2021
De invloed van persoonlijke interesse op het begrijpen van teksten bij lezers
Master thesis | Education and Child Studies (MSc)
closed access
Bac, Joanne
2021
Leesbegrip bij kinderen uit groep 4 en 5: Een onderzoek naar het effect van BeeLine Reader op het leesbegrip van kinderen uit groep 4 en 5.
Bachelor thesis | Cultural Anthropology and Development Sociology (BSc)
closed access
Verver, Pien
2021
Onderzoekend leren versus directe instructie: de voor- en nadelen van voorspellingen maken en de invloed van opleidingsniveau van ouders
Bachelor thesis | Cultural Anthropology and Development Sociology (BSc)
closed access
Rover, Kim de
2021
Begrijpend lezen: De rol van persoonlijke interesse
Master thesis | Education and Child Studies (MSc)
closed access
Meijer, Lotte
2021
De rol van intelligentie en achtergrondkennis bij het begrijpend lezen van vmbo-basisen -kaderbrugklasleerlingen
Master thesis | Education and Child Studies (MSc)
closed access
Gashi, Agnesa
2020
De rol van motivatie tussen woordenschat en begrijpend lezen: Kan extrinsieke of intrinsieke leesmotivatie de relatie tussen begrijpend lezen en woordenschat versterken of verzwakken?
Master thesis | Education and Child Studies (MSc)
closed access
de Wijze, Margot-Isabelle
2020
Inconsistency Detection in Children: Reading Fluency, Working Memory and Comprehension
Master thesis | Education and Child Studies (MSc)
closed access
Tunbul, Yasemin
2020
Response Inhibition in Children and Young Adolescents with Autism Spectrum Disorder: Evidence from Functional Near-Infrared Spectroscopy
Master thesis | Education and Child Studies (MSc)
closed access
Nie, Noeki de
2019
Effectief leren: De rol van cognitieve betrokkenheid en zelfbekwaamheid in actief leren
Master thesis | Education and Child Studies (MSc)
closed access
Schoep, Ilona
2016
De rol van begrijpend lezen en de aanwezigheid en complexiteit van tekst bij het oplossen van rekenopgaven bij basisschoolleerlingen uit groep vijf tot en met acht
Master thesis | Education and Child Studies (MSc)
closed access
Linders, Avalon
2016
Aandacht tijdens begrijpend lezen bij kinderen en volwassenen : Hoe speelt aandacht een rol?
Master thesis | Education and Child Studies (MSc)
closed access
Offerman, Rynell
2016
De processen in het werkgeheugen die ten grondslag liggen aan begrijpend lezen
Master thesis | Education and Child Studies (MSc)
closed access