Leiden University Student Repository

Refine Results

Availability

Thesis type

Supervisor

Show more

Language

Your search

Enabled Filters

  • (-) = Faculty of Social & Behavioural Sciences
  • (-) = 2013
  • (-) ≠ Nieuwenburg, P.
  • (-) = Education and Child Studies (MSc

Search results

(1 - 20 of 166)

Pages

De fysiologische reactie van geadopteerde jongvolwassenen op het horen van huilgeluiden van baby's
De vroege moeder-kind interactie: een studie naar de kwaliteit van de moeder-kind interactie bij laag- en hoogrisicogroepen en de invloed van moederfactoren op deze interactie
Effectiviteit van behandeling bij kinderen en jeugdigen met psychiatrische problematiek en gedragsproblemen. Een kritische evaluatie van het gebruik van de CBCL voor effectmetingen.
Executief functioneren & belonings- en strafgevoeligheid bij cannabisgebruikers
De relatie tussen HOT en COOL executief functioneren en agressieve gedragingen bij jongens in de basisschoolleeftijd
Agressie, gevoeligheid voor beloning en straf, en het ervaren van emoties
Hoe worden niet-conventionele lezers geletterd? Een correlationeel onderzoek naar het fixeren op key features in letters.
Effect van taalstimulatie op de woordenschat van jonge kinderen
Maternal sensitivity and the monitoring pattern of one year old infants: an eye tracking experiment
Validiteitstudie van de Nederlandse MC-HOME
Executieve functies en probleemgedrag bij kinderen van vier tot en met zes jaar
Weet u waar uw kinderen zijn? De problemen die kinderen uit migrantengezinnen ervaren, in relatie tot de betrokkenheid van de ouders bij hun dagelijks leven.
Effect van Cognitieve Regulatiemechanismen op Alcoholgebruik
De betrouwbaarheid en validiteit van de Maze- taak voor vmbo tl- en havo/ vwo- leerlingen
Onderzoek naar de betrouwbaarheid en validiteit van de Nederlandse vertaling van de MC-HOME
Wordt de relatie tussen de leeftijd van alcoholinitiatie en hoeveelheid alcoholconsumptie op latere leeftijd gemedieerd door de mate waarin de executieve functies zijn ontwikkeld?
Reflectief en executief functioneren van risico vs. niet-risicomoeders
De cognitieve ontwikkelingsleeftijd als voorspeller voor adaptief functioneren bij “jonge” kinderen
De invloed van depressie en angst op het zelfvertrouwen van aanstaande moeders ten aanzien van hun moederrol
Verschillen tussen goede en zwakke lezers bij het maken van inferenties tijdens het begrijpend leesproces

Pages