Leiden University Student Repository

Refine Results

Availability

Issued

Show more

Language

Your search

Enabled Filters

  • (-) = Clinical Child and Adolescent Studies

Search results

(1 - 20 of 95)

Pages

De rol van alexithymie bij het effect van arousal op de emotieherkenning van vrouwen met ASS
Reflectief functioneren van moeders met Borderlinepersoonlijkheidssymptomen
Emotieregulatie-strategieën van jonge kinderen met autisme en het verband met empathie van de moeder
Wordt lezen leuker met dopamine? Over de invloed van dopamine op leesmotivatie en leesbegrip.
Emotieregulatie tijdens frustratie bij jonge kinderen met en zonder autisme en de rol van het emotioneel bewustzijn van de moeder
Meten van de kwaliteit van bestaan (KvB) van mensen met een verstandelijke beperking (VB) en een (zeer) intensieve zorgvraag: betrouwbaarheidsonderzoek.
Leesweerstand bij kinderen: een negatieve spiraal die de motivatie en leesprestatie beïnvloed?
De Relatie tussen Intelligentie en Externaliserend Probleemgedrag Nader Bekeken: Een exploratief onderzoek naar de mediërende rol van sociale cognitie.
Slaaphygiëne en -kenmerken bij kinderen met een Attention Deficit Hyperactivity Disorder en Autisme Spectrum Stoornissen
The role of perceived self-competence in the relationship between intelligence and externalizing behavioral problems
Risicofactoren voor angststoornissen bij kinderen  De rol van executief functioneren en angst van de moeder en gedragsinhibitie van het kind in het angstgedrag van baby’s
Digitale Prentenboeken op het Smartboard: De Invloed van het Inhibitievermogen op de Ontwikkeling van Printkennis, Foneembewustzijn en Woordenschat
Het effect van feedback op de leesvaardigheid van kinderen en studenten: een meta-analyse
De invloed van gezinsfactoren op de ontwikkeling van executieve functies bij kinderen in de bovenbouw van het basisonderwijs.
Kwetsbare cliënten en een ‘kwetsbare’ vragenlijst. Een validering van een vragenlijst welke het handelen rondom onvrijwillige zorg én kwetsbare cliënten, in beeld kan brengen.
Pesten. De schoolbetrokkenheid van Pesters, Slachtoffers, Pester-slachtoffers en Buitenstaanders en de Beschermende Rol van Vriendschap
De invloed van motivatie en gender op de schoolse vaardigheden van basisschoolkinderen
De samenhang van emotieregulatie en externaliserende gedragsproblemen bij kinderen met ASS en ADHD
Op welke manier beïnvloeden verschillende gezinsfactoren de sociale competentie van een kind in de basisschoolleeftijd?
Pleegzorg: overweging netwerk- versus bestandsplaatsing

Pages