Veel ouders sturen vanwege de sterke competitie in het onderwijs hun kinderen naar naschoolse bijles instellingen, genaamd juku 塾. Dit doen ze om er zeker van te zijn dat hun kinderen voor het...Show moreVeel ouders sturen vanwege de sterke competitie in het onderwijs hun kinderen naar naschoolse bijles instellingen, genaamd juku 塾. Dit doen ze om er zeker van te zijn dat hun kinderen voor het toelatingsexamen zullen slagen. Door de grote vraag naar dit soort bijles is het aantal juku-instellingen enorm gestegen door de jaren heen. Om zich te onderscheiden van concurrenten en genoeg studenten te werven, maken juku veel gebruik van reclame. In deze scriptie kijk ik naar de wervingsactiviteiten van juku in de vorm van reclame-uitingen. Dit wordt gedaan door de framing-theorie van Ervin Goffman toe te passen om de reclame-uitingen te analyseren en te onderzoeken welke verschillende thema’s gebruikt worden door juku. Het doel is te onderzoeken op wat voor manier juku scholieren werven voor hun diensten om dit vervolgens te verklaren binnen de Japanse samenleving.Show less