In dit onderzoek wordt er gekeken naar neolithisatie in huidig rugklaseducatie en hoe het zich verhoudt tot wetenschappelijk onderzoek over dit onderwerp. Dit wordt gedaan omdat dit onderwerp van...Show moreIn dit onderzoek wordt er gekeken naar neolithisatie in huidig rugklaseducatie en hoe het zich verhoudt tot wetenschappelijk onderzoek over dit onderwerp. Dit wordt gedaan omdat dit onderwerp van belang is en goed behandeld moet worden. De geaccepteerde basiskennis wordt uit de afgelopen 10 jaar van onderzoek gehaald en vergeleken met wat er wordt gedoceerd op de MAVO, HAVO en het VWO. De basiskennis relateert zich aan de verspreidingsmethode van neolithisatie, de interacties tussen jager-verzamelaars en boeren en boeren onderling, en de impact die neolithisatie had op de omgeving. Verder worden er suggesties voor veranderingen in het onderwijs gedaan, zoals het verwijderen van incorrecte en gedateerde informatie en meer betrokkenheid van archeologen in het onderwijs. Verder worden er suggesties gedaan voor vervolgonderzoek. Uit dit onderzoek komt dat er overlap is tussen de huidige geaccepteerde basiskennis in de wetenschap en de lesmethodes, maar dat er ook punten zijn die missen en beter kunnen.Show less