El Saco de Amberes is an unedited play whose authority has been questioned by academics -the question remains of whether it was written by Calderón de la Barca, as the two copies that are left...Show moreEl Saco de Amberes is an unedited play whose authority has been questioned by academics -the question remains of whether it was written by Calderón de la Barca, as the two copies that are left affirm, or Rojas Zorrilla. This is an edition of the text that can be found in the eighteenth-century prints found in the Castilla-la-Mancha library and the Institut del Teatre, the two only copies left of this play. This edition includes a thorough introduction and a a version of the text translated to English.Show less
Door de jaren heen is (televisie)nieuws steeds meer overeenkomsten gaan vertonen met drama en is er sprake van sensationalisering, waardoor men spreekt over global soap opera of Foxification. Grabe...Show moreDoor de jaren heen is (televisie)nieuws steeds meer overeenkomsten gaan vertonen met drama en is er sprake van sensationalisering, waardoor men spreekt over global soap opera of Foxification. Grabe en Zhou hebben dit verschijnsel bestudeerd in “News as Aristotelian Drama: The Case of 60 Minutes” (2003), door te onderzoeken op welke manier 60 Minutes – het langstlopende onderzoeksjournalistieke programma in de Verenigde Staten – dramatische (stijl)middelen en/of kenmerken toepast door middel van visuele en narratieve inhoud. In deze masterthesis wordt met de methode van Grabe en Zhou onderzoek gedaan naar de manier waarop Zembla – een televisienieuwsdocumentaire die al twintig jaar grondig onderzoek doet naar ontwikkelingen en gebeurtenissen in de samenleving – informatie visualiseert. Hiervoor is de uitzending over de bouwfraude geselecteerd, ‘Sjoemelen met Miljoenen’, welke door programmamaker Jos van Dongen wordt gezien als een van de meest invloedrijke uitzendingen in de geschiedenis van Zembla. Na analyse blijkt dat de visuele en narratieve inhoud, structurele kenmerken, personages en ethos, pathos en logos overeenkomsten vertonen met de eisen die Aristoteles aan drama en overtuigende communicatie heeft gesteld.Show less
This thesis discusses the relationship between Taiwanese television (idol) dramas, advertising - in particular product placement, and the way in which young Taiwanese women, i.e. students between...Show moreThis thesis discusses the relationship between Taiwanese television (idol) dramas, advertising - in particular product placement, and the way in which young Taiwanese women, i.e. students between 18-25 years, identify with popular TV-series. The research itself is based on an on-line survey designed by the author herself.Show less