Dit onderzoek bestaat uit een literatuuronderzoek en een kwalitatief onderzoek, gericht op het geven van een afgewogen advies met betrekking tot het dynamisch assessmentverslag binnen het...Show moreDit onderzoek bestaat uit een literatuuronderzoek en een kwalitatief onderzoek, gericht op het geven van een afgewogen advies met betrekking tot het dynamisch assessmentverslag binnen het Feuerstein Centrum Nederland. Het literatuuronderzoek had als doel om de vraag te beantwoorden welke informatie uit dynamisch assessment waardevol is voor de behandeling van cognitieve vaardigheden en leerpotentieel. Deze waardevolle elementen zijn uiteengezet en gelinkt aan de Feuerstein methode. Het kwalitatieve onderzoek was gericht op het Feuerstein Centrum Nederland en is uitgevoerd om in kaart te brengen welke informatie uit het Learning Potential Assessment Device-verslag de behandelaren van dit centrum nodig achten voor de inrichting van hun behandeling. Deze data zijn verkregen door middel van semigestructureerde interviews met vijf behandelaren van het centrum en een hieruit volgende thematische analyse. Tot slot zijn de bevindingen uit de thematische analyse gekoppeld aan de gevonden literatuur. Uit de resultaten bleek dat het LPAD-verslag de informatie bevat die de behandelaren nodig hebben voor de inrichting van hun behandeling. De conclusies, aanbevelingen en algemene gedragsobservaties uit het verslag werden voornamelijk gebruikt. Daarnaast speelde tijdsgebrek, een hoge werkdruk en de mate van kennis mee in het wel of niet lezen van het LPAD-verslag en gaven veel behandelaren aan mondelinge overdracht door de assessor een efficiënte werkwijze te vinden. Op basis van de resultaten zijn aanbevelingen opgesteld.Show less