Polling done by Ashcroft suggests a high correlation between people who thought that multiculturalism was a “force for ill” and a vote in favour Brexit. Nonetheless, very little research has been...Show morePolling done by Ashcroft suggests a high correlation between people who thought that multiculturalism was a “force for ill” and a vote in favour Brexit. Nonetheless, very little research has been carried out on providing explanations to this relationship. Thusly, my research paper attempts to analyse how UKIP framed multiculturalism before and during the Brexit campaign (from 2015-2016) by conducting a political discourse analysis. My findings suggest that UKIP framed multiculturalism as a failed policy that was to blame for the perceived lack of integration of minorities communities in British society. Furthermore, this backlash to multiculturalism led to a defining of British identity through the “othering” of these same communities, and a fervent rejection of Islam. Lastly, the framing of multiculturalism as a failed policy also creates the “othering” of the political establishment (who support multiculturalism), thus continuing the discourse of the “people” against the “elite”.Show less
Dit onderzoek bestudeert hoe opiniërend Britse journalisten de brexit op Twitter verslaan, als onderdeel van de grotere discussie omtrent de toepassing van de objectiviteitsnorm in de 21 ste -...Show moreDit onderzoek bestudeert hoe opiniërend Britse journalisten de brexit op Twitter verslaan, als onderdeel van de grotere discussie omtrent de toepassing van de objectiviteitsnorm in de 21 ste - eeuwse digitale journalistiek. Als meest gebruikt sociaal medium onder mensen die geïnteresseerd zijn in nieuws in het algemeen, en onder journalisten in het bijzonder, heeft Twitter een bijzondere plaats verworven in het journalistieke landschap. Hoewel het medium nog altijd een betrekkelijk nieuw fenomeen is, heeft de wetenschap in toenemende mate aandacht voor Twitter. Met name het delen van persoonlijke overtuigingen op Twitter en wat dit betekent voor het online toepassen van de objectiviteitsnorm heeft tot grote discussie geleid. 9.114 tweets van 58 politieke journalisten (werkzaam voor Britse kwaliteitskranten) werden daarom aan een uitgebreide inhoudsanalyse onderworpen, om zo een meer gedetailleerd antwoord te formuleren in welke mate persoonlijke overtuigingen een rol spelen in de verslaggeving op Twitter. Deze inhoudsanalyse wijst vooral op een opvallend verschil tussen de theoretische waarde die nieuwsorganisaties, journalisten en het publiek aan de objectiviteitsnorm toekennen, en hoe journalisten de objectiviteitsnorm op Twitter toepassen.Show less