In deze scriptie is onderzocht op welke manier Felix de Rooy (1952) de thematiek van het einde der tijden visueel heeft geïnterpreteerd en geuit in het spiegeldrieluik Apocalypse uit 1986. Hiervoor...Show moreIn deze scriptie is onderzocht op welke manier Felix de Rooy (1952) de thematiek van het einde der tijden visueel heeft geïnterpreteerd en geuit in het spiegeldrieluik Apocalypse uit 1986. Hiervoor is De Rooy en zijn oeuvre eerst gepositioneerd binnen de Caribische kunstcontext, om vanuit daar zijn werkwijze en de kernbegrippen cross culture en cross time te kunnen duiden. De rol van de collagetechniek met zijn kenmerken is onderzocht met betrekking tot het werk Apocalypse. Daarnaast is onderzoek gedaan naar de rol van de gevonden spiegel in de betekenis en het narratief van het werk. Om dat te kunnen duiden, is eerst onderzocht op welke manier het oeuvre van De Rooy, en specifiek het werk Apocalypse, past binnen de bewegingen van de Trash Art en Found Object Art. Daarna is aan de hand van het begrip agency de rol van de gevonden spiegel in de betekenis van het werk geduid.Show less