Deze bachelor thesis richt zich op de motivatie van mensen, die atypisch zijn voor een non-profit organisatie, om vrijwilligerswerk te gaan doen bij deze organisatie. Het onderzoek had een...Show moreDeze bachelor thesis richt zich op de motivatie van mensen, die atypisch zijn voor een non-profit organisatie, om vrijwilligerswerk te gaan doen bij deze organisatie. Het onderzoek had een tussenproefpersonen experimenteel design met drie cellen (controle conditie vs. communicatie sociale identiteitswaarde conditie en controle conditie vs. warmte van de organisatie conditie). De deelnemers waren jonge mannen tussen de 18 en 25 jaar, die atypisch waren voor de non-profit organisatie van het onderzoek (N = 71). Er zijn ANOVA’s gedaan waaruit bleek dat de communicatie sociale identiteitswaarde manipulatie geslaagd was, terwijl de manipulatie van de warmte van de organisatie niet succesvol was. Daarnaast toonde een multipele regressieanalyse dat de communicatie van de sociale identiteitswaarde geen directe, positieve significante relatie heeft met de ervaren aantrekkelijkheid van de organisatie, maar de warmte van de organisatie wel. Bovendien liet een tweede multipele regressieanalyse zien dat altruïsme en de ervaren aantrekkelijkheid van de organisatie een directe, positieve significante relatie hebben met de bereidheid om vrijwilligerswerk te doen voor de non-profit organisatie. Echter liet een mediatie regressieanalyse zien dat de communicatie van de sociale identiteitswaarde geen indirecte relatie heeft met de bereidheid om vrijwilligerswerk te doen via de aantrekkelijkheid van de organisatie als mediator. Ook toonde een moderatie regressieanalyse aan dat de interactie van de warmte van de organisatie in combinatie met vertrouwen in de organisatie niet significant was, voor wat betreft het voorspellen van de ervaren aantrekkelijkheid van de organisatie. Theoretische en praktische implicaties, beperkingen en suggesties van het onderzoek worden op het laatst besproken.Show less