An indepth look at the manner in which the 1654 painting by Govert Flinck "Allegory on the memory of Frederick Henry, prince of Orange, with the portrait of his widow Amalia van Solms" functioned...Show moreAn indepth look at the manner in which the 1654 painting by Govert Flinck "Allegory on the memory of Frederick Henry, prince of Orange, with the portrait of his widow Amalia van Solms" functioned in the decorative program of Amalia von Solms's "large cabinet", its use of rhetorical rules among other similarities to form a continuation with the Orange Hall in Huis ten Bosch and the grave monument of William the Silent, as well as the political and social events that influenced the subject matter of the painting. // Een onderzoek naar het schilderij 'Allegorie op de nagedachtenis van Frederik Hendrik, prins van Oranje, met het portret van zijn weduwe Amalia van Solms' door Govert Flinck uit 1654. Er wordt gekeken naar hoe het schilderij in het decoratieprogramma van Amalia van Solms' 'grote kabinet' functioneerde. Verder wordt de gevormde continuïteit tussen het schilderij, de Oranjezaal en het praalgraf van Willem de Zwijger door o.a. het toepassen van de regels van een lof- en lijkrede besproken. Ook wordt er gekeken naar de bredere politieke en sociale ontwikkelingen die mogelijk invloed op het schilderij hebben gehad.Show less