The goal of this study is to do a follow-up study of the research that Brod and Breitwieser (2019) did to get a better understanding of the added value of prediction as a learning strategy and the...Show moreThe goal of this study is to do a follow-up study of the research that Brod and Breitwieser (2019) did to get a better understanding of the added value of prediction as a learning strategy and the part that curiosity seems to play. In this study a comparison will be made between early adolescents and adults. This was done with a computer task where participants learned facts in two conditions. A prediction condition where they made predictions and a postdiction condition in which the participants, after seeing the correct answer, answered what they would have thought the answer was. The participants also completed a questionnaire to measure their curiosity as a trait. In this study was found that adults overall scored higher than the early adolescents. Beside this, there were no significant findings about the difference between prediction and postdiction. There were also no significant findings about curiosity as trait. In future research it seems important to include factors as surprise into the study.Show less
'Code-switching' is een onderwerp waarbij veel vragen worden gesteld. Het bestuderen van asymmetrische en symmetrische 'Code-switching' en de tijdkosten, zijn actuele onderzoeken. Veel definities...Show more'Code-switching' is een onderwerp waarbij veel vragen worden gesteld. Het bestuderen van asymmetrische en symmetrische 'Code-switching' en de tijdkosten, zijn actuele onderzoeken. Veel definities brengen 'Code-switching' in verband met Transfer ? Hoe onderscheidt men Transfer en leerstrategieen ? Is 'Code-switching een oorzaak van cross-linguitic activation of wordt 'Code-switching' tevens gebruikt als een leerstrategie. Onderzoekers bestuderen neurocognitieve mechanismen om meer te leren over 'Code-switching' en of het alleen een kenmerk bij tweetalige sprekers is.Show less
Is code-switching een leerstrategie of niet, of is code-switching alleen maar een kenmerk van tweetaligheid, Een aantal onderzoekers hebben bevestigt dat het een resultaat was van parallele cross...Show moreIs code-switching een leerstrategie of niet, of is code-switching alleen maar een kenmerk van tweetaligheid, Een aantal onderzoekers hebben bevestigt dat het een resultaat was van parallele cross-language activationShow less