Kinderen met 'Specific Language Impairment' (SLI) hebben een afwijkende spraak- taalontwikkeling, maar ze vertonen ook vaak problemen in de auditieve en neurocognitieve verwerking (Baddeley, 2012)....Show moreKinderen met 'Specific Language Impairment' (SLI) hebben een afwijkende spraak- taalontwikkeling, maar ze vertonen ook vaak problemen in de auditieve en neurocognitieve verwerking (Baddeley, 2012). Kinderen die auditieve verwerkingsproblemen hebben, hebben verschillende uitvalsymptomen waaronder het slecht verstaan in situaties met veel achtergrondlawaai en het moeilijk kunnen volgen van snelle, korte auditieve informatie of spraak die is vervormd. Een zwak auditief geheugen en/of een zwakke aandacht en problemen met richtingshoren zijn ook veelvoorkomende klachten bij kinderen met auditieve verwerkingsproblemen (Bamiou, Musiek & Luxon, 2001; Neijenhuis, 2003). In dit onderzoek zijn de resultaten van twee groepen kinderen: een groep met SLI en auditieve verwerkingsproblemen en een groep met SLI zonder auditieve verwerkingsproblemen op verschillende taaltesten vergeleken.Show less