Sinds de coronapandemie is het voor bedrijven en zijn werknemers lastig een balans te vinden tussen het thuiswerken en het op kantoor werken. De ANWB alarmcentrale heeft hier in coronaperiode ook...Show moreSinds de coronapandemie is het voor bedrijven en zijn werknemers lastig een balans te vinden tussen het thuiswerken en het op kantoor werken. De ANWB alarmcentrale heeft hier in coronaperiode ook last van gehad. Als alarmcentrale bleef de vraag naar arbeid hoog, maar moest het aanbod hiervan thuis plaatsvinden. Dit onderzoek richt zich op de ontwikkelingen van prestatiemanagement de afgelopen jaren binnen de ANWB alarmcentrale. De onderzoeksvraag luidt: ‘’In welke mate hebben de ervaringen met thuiswerken tijdens de periode van de coronapandemie geleid tot veranderingen in het prestatiemanagement bij de ANWB?’’. Door middel van kwalitatief, deductief onderzoek is er geprobeerd deze vraag te beantwoorden. Als databron zijn de jaarverslagen van de ANWB geanalyseerd. Deze informatie is aangevuld door afgenomen interviews met werknemers en teammanagers binnen de alarmcentrale. Uit dit onderzoek is gebleken dat de ervaringen met thuiswerken tijdens de coronapandemie hebben geleidt tot een verdere ontwikkeling van het prestatiemanagementsysteem. Voorheen was er weinig oog voor de werknemer en werd er voornamelijk op de output gelet. Door de toevoeging van kwalitatieve prestatie beoordelingen en het betrekken van de werknemer, werd het prestatiemanagement uitgebreider. Een uitgebreider prestatiemanagement heeft geleid tot een toename in de efficiëntie van de werknemers. De belangrijkste bevinding binnen de prestatiemanagement binnen de ANWB is het belang van interactie. De interactie is verantwoordelijk voor een effectief prestatiemanagementsysteem en leidt uiteindelijk tot meer saamhorigheid en productievere werknemers. Het is van belang dat de ANWB in de toekomst dit concept meeneemt in het opstellen van nieuw beleid.Show less