In dit eindwerkstuk wordt onderzoek gedaan naar de verhouding tussen de fotoserie The Ward van Gideon Mendel en de menselijke ervaring met ziekte, liefde en verlies in de context van de aidscrisis....Show moreIn dit eindwerkstuk wordt onderzoek gedaan naar de verhouding tussen de fotoserie The Ward van Gideon Mendel en de menselijke ervaring met ziekte, liefde en verlies in de context van de aidscrisis. Door middel van theorieën van Stuart Hall, fotografietheorieën van onder andere Roland Barthes en Susan Sontag en secundaire literatuur wordt enerzijds liefde, en anderzijds ziekte en verlies onderzocht. Het wordt duidelijk dat Mendel de emoties aangaande ziekte, liefde en verlies verwerkt in zijn fotoserie. Bij André with his partner, waar dit eindwerkstuk zich specifiek op focust, gebeurt dat door de foto als counter-narrative te gebruiken tegen de overheersend negatieve media over aids. Bovendien wordt de toeschouwer geconfronteerd met ziekte en verlies door de bewustwording van het zal-dood-gaan van André en het feit dat de foto de geportretteerden laat bevriezen in tijd. Op die manier draagt Mendel bij aan de ervaringen met ziekte, liefde en verlies.Show less