Leiden University Student Repository

Search results

(1 - 19 of 19)
Heeft de leerkrachttraining Talentenkracht effect op de executieve functies (inhibitie,  werkgeheugen en cognitieve flexibiliteit) van kinderen in de basisschoolleeftijd (4 t/m 12 jaar)?
In hoeverre zou de test voor taalaanleg (LLAMA) daadwerkelijk ‘taalneutraal’ zijn?
De invloed van motivatie op verbetering van het werkgeheugen na een werkgeheugentraining
Het effect van werkgeheugentraining op rekenprestaties
De samenhang tussen werkgeheugen en zelfcontrole en de modererende rol van geslacht.
Visuospatiëel werkgeheugen, inhibitie en cognitieve flexibiliteit in relatie tot doelgericht, efficiënt en sociaal aangepast gedrag bij patiënten met vroeg- en continu behandelde Phenylketonurie (PKU).
Executieve functies en autismekenmerken in relatie tot agressief gedrag bij jonge kinderen
De invloed van de werkgeheugencapaciteit en vloeiend lezen op het leggen van verbanden tijdens het begrijpend lezen.
De invloed van het werkgeheugen en het leesbegrip bij het maken van causale inferenties.
De invloed van inlevingsvermogen, werkgeheugen en ruimtelijk inzicht op het maken van emotionele inferenties door kinderen van 10-12 jaar
De relatie tussen cognitieve kenmerken en onderwijsbehoeften van hoogbegaafde leerlingen
Begrijpend lezen; een complexe vaardigheid
De samenhang tussen een ouderlijke scheiding en problemen met executieve functies van kinderen tussen de twee en de vijf jaar.
Executieve functies en probleemgedrag bij kinderen van vier tot en met zes jaar
De relatie tussen slaap en het werk –en declaratieve geheugen bij kinderen in de leeftijd 8 tot en met 12 jaar
Wordt bij 9- tot 12 jarigen de samenhang tussen chronotype en cognitieve functies gemedieerd door slaapduur?
De invloed van slaap op het werkgeheugen van kinderen in de leeftijd van acht t/m elf jaar
Slaap en cognitief functioneren
Invloed van slaapgedrag van kinderen in de leeftijdscategorie 8 – 11 jaar op de werking van het werkgeheugen en korte termijn geheugen