Chinese films can be subjected to Jungian symbol analysis. By constructing a Jungian analytic framework, archetypal elements in film can be found and explained. Fei Mu's 'Spring in a Small Town' ...Show moreChinese films can be subjected to Jungian symbol analysis. By constructing a Jungian analytic framework, archetypal elements in film can be found and explained. Fei Mu's 'Spring in a Small Town' (1948) and Alan Mak and Andrew Lau's 'Infernal Affairs' (2005) both yield ample material when subjected to a Jungian analysis. Selectivity, subjectivity and the impossibility of falsification remain problematic when analyzing films for symbols.Show less
Dit werkstuk onderzoekt een specifieke vorm van geestverschijningen in de klassieke 18e eeuwse roman De droom van de rode kamer, te weten de tishengui (geestsubstituut). Daarnaast beargumenteert...Show moreDit werkstuk onderzoekt een specifieke vorm van geestverschijningen in de klassieke 18e eeuwse roman De droom van de rode kamer, te weten de tishengui (geestsubstituut). Daarnaast beargumenteert het dat het aannemelijk is dat Qin Keqing, een personage uit deze roman, zich na haar dood manifesteert als een tishengui.Show less
Een analyse van drie films van de Zesde Generatie regisseur Zhang Yang over het thema verstedelijking in zijn films. Het betreft Shower (1999), Sunflower (2005) en Full Circle (2012). Het werkstuk...Show moreEen analyse van drie films van de Zesde Generatie regisseur Zhang Yang over het thema verstedelijking in zijn films. Het betreft Shower (1999), Sunflower (2005) en Full Circle (2012). Het werkstuk bestaat uit twee delen met in deel één de beschrijving van een theoretisch kader waarop de analyse van de films in deel twee wordt gebaseerd.Show less
Close reading of the depiction of Moon Festivals in chapters 53-54 and 75-76, viewed as framing the novel's structural centre, examining dialogues, stories and poems and how they reflect on the...Show moreClose reading of the depiction of Moon Festivals in chapters 53-54 and 75-76, viewed as framing the novel's structural centre, examining dialogues, stories and poems and how they reflect on the conditions of the Jia family. Traces motif of self-referentiality and the changing moods that foreshadow the changing fortunes of the family. Compares different translations of passages as against their original to support argument.Show less
Dit werkstuk gaat over het tragisch lot van het dienstmeisje Qingwen in de Hong Lou Meng. Vanuit de individuele omstandigheden (subjectieve identiteit en symbolische representaties) van Qingwen en...Show moreDit werkstuk gaat over het tragisch lot van het dienstmeisje Qingwen in de Hong Lou Meng. Vanuit de individuele omstandigheden (subjectieve identiteit en symbolische representaties) van Qingwen en vanuit de maatschappelijke context (sociale instellingen en normatieve concepten) van de tijd waarin Qingwen leeft, wordt er geanalyseerd waarom Qingwen zo wreed gestraft wordt.Show less
Research master thesis | Asian Studies (research) (MA)
open access
In this thesis I conduct discourse analysis on the traditional values of talent show The Voice of China (TVoC). Whereas former talent shows have been suspended because of ‘low moral standards and...Show moreIn this thesis I conduct discourse analysis on the traditional values of talent show The Voice of China (TVoC). Whereas former talent shows have been suspended because of ‘low moral standards and vulgar content’, TVoC already finished its third season in 2014. In this thesis I show that traditional Chinese values can intertwine perfectly with the Western values of TVoC, and that the discourse of harmony is reinforced multiple times in the end. The traditional values and the concept of harmony are in line with what the Chinese government propagates. Taking this and the restrictions on former talent shows into account I therefore argue that self-censorship of TVoC due to soft-power of the government has been the case in talent show TVoC.Show less