In deze scriptie wordt gekeken naar het gebruik van lokale identiteit in het Udon-ken project van de prefectuur Kagawa. Eerst wordt er gekeken naar de manier waarop lokale identiteit in het...Show moreIn deze scriptie wordt gekeken naar het gebruik van lokale identiteit in het Udon-ken project van de prefectuur Kagawa. Eerst wordt er gekeken naar de manier waarop lokale identiteit in het verleden toeristencampagnes is terug te vinden, met een nadruk op het gebruik van de furusato in de jaren '70 en '80. Vervolgens wordt er gekeken naar de relatie tussen lokale identiteit en voedselproducten. Tot slot wordt de eerste promotievideo, alsook de eerste versie van de website van het Udon-ken project geanalyseerd.Show less
This thesis compiles views on music and dance scattered throughout the Pāli Canon and its commentaries. It starts with negative views, widely considered the most characteristic, and lists the...Show moreThis thesis compiles views on music and dance scattered throughout the Pāli Canon and its commentaries. It starts with negative views, widely considered the most characteristic, and lists the spiritual, emotional and even social reasons given in the early texts for the avoidance of musical art forms. The rest of the work addresses less known, wholesome uses of music: ‘devotional’ compositions, apparently as old as the oldest strata of the Pāli Canon (according to the texts themselves, many eons older), and a handful of episodes where advanced practitioners are led to Nirvana by the lyrics of peasant songs. The last chapter is dedicated to two meditational states that seem to involve perceptions of beauty, the ‘beautiful-liberation’ (subha-vimokkha) and the samādhi of divine sounds of the Mahāli Sutta. The conclusion argues that a more balanced image of the early Buddhist approach to art is needed to make sense of modern Buddhism and its embrace of a perhaps not so foreign ‘Romantic’ aestheticism.Show less