Leiden University Student Repository

Refine Results

Thesis type

Issued

Supervisor

Language

Your search

Enabled Filters

  • (-) = Faculty of Social & Behavioural Sciences
  • (-) = Open access
  • (-) = Scholte, E.M.

Search results

(1 - 20 of 29)

Pages

De angst die kinderen met een autisme spectrum stoornis ervaren in vergelijking met de angst van kinderen met een normale ontwikkeling
Emotionele intelligentie: een mediërende factor in de relatie tussen angst en psychosociale vaardigheden bij kinderen en jeugdigen
Anders denken, anders doen: De emotionele intelligentie en emotieregulatie van kinderen met een autismespectrumstoornis
De relatie tussen emotieregulatie en externaliserend probleemgedrag bij kinderen met ADHD en de invloed van leeftijd en sekse.
Relationele en affectieve vaardigheden bij kinderen van 4 tot 12 jaar: zijn beperkingen op deze gebieden voorspellend voor de diagnose ASS?
De invloed van sociale angst op de emotieregulatie bij kinderen met Autismespectrumstoornissen
De mate waarin jeugdigen met ADHD en/of autisme over psychosociale vaardigheden beschikken.
Psychosociale vaardigheden van kinderen met ADHD en/of ASS
Psychosociale vaardigheden bij kinderen en jeugdigen: Verschillen en overeenkomsten tussen kinderen en jeugdigen met een oppositional-defiant disorder of conduct disorder (ODD/CD) en/of met een autisme spectrum stoornis (ASS)
ADHD, waarom het ene kind wel functioneert in het regulier onderwijs en het andere kind niet.
Autisme, comorbiditeit en psychosociale vaardigheden.
Autisme en leerachterstanden: Invloed van hoogbegaafdheid en psychosociale vaardigheden bij kinderen van 9 tot en met 18 jaar met autisme op leerachterstanden
De leerkracht-leerlingrelatie in het cluster 4 speciaal onderwijs uitgesplitst naar psychopathologie van leerlingen
Adaptieve vaardigheden bij kinderen met ADHD en de verschillen tussen het regulier en speciaal onderwijs
De beheersing van ontwikkelingstaken bij adolescenten met angstig en stemmingsverstoord gedrag
Algemene adaptieve vaardigheden bij adolescenten met de gedragsstoornissen ODD en CD
Psychosociale vaardigheden bij schoolgaande kinderen in de leeftijd van 9 tot en met 18 jaar met ADHD en/of een stoornis in het autismespectrum
Sociale interactie en communicatie van basisschoolkinderen met een ontwikkelingsstoornis: Verschillen en overeenkomsten tussen kinderen met trekken
Kinderen met autisme en angst, in welke mate beleven deze kinderen angst in vergelijking met normaal ontwikkelende kinderen?
Adaptieve vaardigheden bij jeugdigen van 12 tot en met 18 jaar met autisme: verschillen tussen regulier en speciaal onderwijs

Pages