This thesis is an analysis of the intersection of kinship politics and religion in the 20th century Philippines. It discusses their cultural influence and effects on the protests and revolution...Show moreThis thesis is an analysis of the intersection of kinship politics and religion in the 20th century Philippines. It discusses their cultural influence and effects on the protests and revolution against the Ferdinand Marcos dictatorship. A social history conducted through interviews of witnesses, activists, and Filipino immigrants is used to contextualize major events of the 1980s. The years 1981-1987 were chosen due to the historical importance of events such as the visit of Pope John Paul II, the assassination of opposition leader Ninoy Aquino, and the EDSA revolution which toppled the dictator.Show less
In dit essay vragen wij ons af of het dictum lex injusta non est lex te verenigen is met het bestaan van politieke verplichtingen. Wij zullen deze vraag beantwoorden aan de hand van een beschouwing...Show moreIn dit essay vragen wij ons af of het dictum lex injusta non est lex te verenigen is met het bestaan van politieke verplichtingen. Wij zullen deze vraag beantwoorden aan de hand van een beschouwing van twee leviathans binnen de natuurrechtfilosofie: John Finnis en Thomas van Aquino. De rode draad van onze beschouwing is geweven van vier begrippen: Autoriteit, morele verplichting, motivatie en onrechtvaardige wet. Nadat we beschikken over de juiste interpretatie van deze vier begrippen zullen we concluderen dat er geen tegenstrijdigheid bestaat tussen aan de ene kant de bewering ‘onrechtvaardige wetten zijn geen wetten’ en aan de andere kant de bewering ‘iedere burger heeft politieke verplichtingen’.Show less